Akreditace a granty
Stálou otázkou pro Kolegium lektorů je otázka státního uznání Akademie. Otázkou je z toho důvodu, jak dalece takové uznání souvisí s kvalitou vzdělávání a jak dalece může ovlivnit počet studentů. Počet studentů toto uznání zajisté ovlivňuje. Jeho kvalitu však ne. Z mnoha zkušeností tuzemských i zahraničních dospíváme k názoru, že pokud vzdělávání není plně uznáno těmi, kteří vzdělávat chtějí, nemá pak žádnou hodnotu ani uznání státní.
Vzdělávání v Akademii Tabor plně stojí v proudu anthroposofie Rudolfa Steinera. Chceme poskytnout vzdělání těm, kteří mají zásadní otázky k zákonitostem lidského světa, kteří se chtějí prohloubit v pohledu na člověka a společnost v jejich nejrůznějších proměnách, kteří mají vztah k uměleckému prožívání světa a kteří ve svých duších vnímají kontinuitu lidského bytí, nikoliv jako úsečku.
Věříme, že Akademii si najdou ti, kteří se chtějí zorientovat ve vlastním životě a jeho souvislostech a kteří cítí, že oblast sociální práce, léčebné pedagogiky a uměleckých aktivit není vyhrazena pouze tzv. „jinak zdravým“ lidem. Věková hranice studentů je určena pouze ve své dolní rovině, a tou je plnoletost.
Mezinárodní spolupráce
Akademie je od roku 2007 akreditována Anthroposofic Council for Inclusive Social Development (dříve Konference pro léčebnou pedagogiku a sociální terapii - KHS), jenž je součástí Lékařské sekce při Svobodné vysoké škole pro duchovní vědu v Goetheanu ve švýcarském Dornachu. V prosinci 2012 a v září 2018 byla Akademie Tabor těmito institucemi nově akreditována. Touto akreditací se tak řadí do sítě anthroposofických vzdělávacích organizací spolupracujících s Goetheanem. Předsedkyně Asociace pro léčebnou pedagogiku, uměleckou a sociální terapii v ČR Anežka Janátová byla 10 let členem Training Council - Rady pro vzdělávání při Konferenci pro léčebnou pedagogiku a sociální terapii.
Akademie je zároveň členem Internatonal Training Group - Mezinárodní vzdělávací skupiny, která se každoročně schází v Kasselu a s ostatními státy tak spolupracuje nad otázkami ohledně anthroposofického léčebně - pedagogického vzdělávání. Prostřednictvím Asociace pro léčebnou pedagogiku a sociální terapii je Akademie členem ECCE, Evropské rady pro léčebnou pedagogiku a sociální terapii se sídlem v Holandsku. ECCE hájí zájmy anthroposofické léčebné pedagogiky a sociálně umělecké terapie na úrovni EU.